Materialen om te differentiëren

Lezen in beeld kent extra materialen om te differentiëren. Voor snelle en zwakke lezers. U biedt deze materialen in ieder geval aan na het maken van de toetstaak in week 4 van elk blok. Maar u kunt leerlingen ook tussentijds herhalings- en plustaken laten maken.

Kopieerbladen met herhalingstaken

Leerlingen die problemen hebben met de doelen van het blok, kunnen aan de slag met herhalingstaken. Het kopieerboek bevat herhalingstaken bij elk blok. Elke herhalingstaak past bij de lessen van het blok. Kinderen kunnen de herhalingstaken zelfstandig maken of onder begeleiding.

Software voor herhalings- en plustaken

Een goede woordenschat is een belangrijke voorwaarde voor goed begrijpend lezen. Daarom is bij Lezen in beeld speciale woordenschatsoftware verkrijgbaar. De software is in te zetten als herhalingstaak én als plustaak. Kinderen gaan aan de slag met de doelwoorden uit het blok én met extra doelwoorden.

Leesstudio voor plustaken

Lezen in beeld biedt een uitgebreid pakket plustaken. Voor snelle leerlingen, voor leerlingen die de doelen van een blok hebben bereikt en om te kunnen werken met teksten uit de actualiteit. Lezen in beeld verzamelt alle plustaken in Leesstudio. Kinderen kunnen de leerstof van Lezen in beeld hier in allerlei situaties toepassen. Leesstudio bevat een doos met kaarten, een website met actuele leestaken, een leeswerkmap en een digitale meelezer. Een wekelijkse update met items uit het (Jeugd)journaal staat garant voor actualiteit. Elke week kunnen kinderen aan de slag met actuele teksten, filmpjes over het nieuws en uitdagende opdrachten.

Deel met anderen